tisdag 5 maj 2009

Finaste köpet...


(Bilder lånade från butik Julias vita drömmar)
Hej på er!
Först vill jag återigen tacka för alla fina kommentarer ni ger, blir ju så rörd och glad! Sen ska jag erkänna att jag har gjort det igen...nätshoppat alltså,*ler*. Jag är ju shoppinggalen, men den här gången var det befogat anser jag. Vad maken tycker kan ni nog lista ut,*hihi*. Men vi behöver vekligen nåt att lägga viktiga papper i och vad passar då inte bättre än denna fina brevkorg från Julias vita drömmar? Jag har spanat på den länge och nu slog jag alltså till,*fniss*. Leverans inom kort, jippi! Men jag måste nog hålla med min man lite om att bloggandet har lett till mer inspiration och shopping än tidigare och mindre pengar i plånboken;-). Må gott allihop! Kram Sofia

31 kommentarer:

  1. Åh de är så fina, de där korgarna!
    Har också kollat på dem...
    Imorgon ska jag hämta ut mitt paket ifrån Mixin.se, *kul*, lite små fina grejor - ska visa sen!

    Ha det gott,
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Signe!

    Ett starkt tips för att få maken att gå med på diverse inköp, ommöbleringar och vitmålning av saker är ju att vid tillfälle då han gjort något dumt, t.ex. om du varit och klippt dig och gjort dig fin och han inte ser det, då kan du liksom dra åt snaran och be om ett litet inköp, för att lätta istt tunga hjärta kommer han att gå med på det direkt! (och ajg är helt övertygad om att det är det rätta sättet att sköta ett äktenskap! =D )

    Ha det gott, tack för en jättefin blogg!
    Kramar! / Kerstin

    SvaraRadera
  3. Men jisses, vad jag stavar! Som en kråka!

    SITT hjärta menar jag såklart! Och jag, inte ajg, dumma mig!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  4. Hihi, men det är ju så svårt att låta bli! Vi är ju ännu inte riktigt klara med utsidan på vårt kära Skogshus, men när vi är det lär det inte bli mer pengar över i plånboken för då skall ju härligheten inredas också. Och gissa var jag hittar idéer och inspiration? Här såklart!!! Vilka fina bilder från ditt hus du lagt upp! Har lagt till lite bilder från oss hos mig, men det kommer mera....!

    SvaraRadera
  5. Den skulle jag också vilja ha, så gamla Alfons (en av hundarna) slipper strimla posten som jag har liggande på en av bänkarna i kontoret.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Den korgen gillar jag. Lådor korgar fack mm kan man nästan aldrig få för mycket av, alltid är det något som man vill sortera i varje fall jag:)

    Ny bild... du var jätte fin på den.
    Ha en härlig dag
    kram/Lotta

    SvaraRadera
  7. Ge dig med din shopping nu....du måste ju ha råd att gå på Gröna grodan med mig snart!
    fru Wreeby

    SvaraRadera
  8. Min man har exakt samma åsikt! O jag håller väl delvis med... Men jag tycker vi har det finare hemma nu också, tack vare all inspiration som bloggandet ger. :)

    Den där mailkorgen har jag med. Den är ju såå snygg o jättepraktisk. Tycker tom mannen!! :)

    Måste tipsa om en till korg i samma serie..:)
    Vita nyanser har den o har servetter, i såå snyggt! Kolla i hennes kök :)
    Den finns på Fridas gård med etikett "storage"
    Tror måtten var 17 cm hög, o sen ca 24 cm bredd o djup. Som en fyrkant. Bra beskrivet va..?? Hihi!

    Ha en toppen dag!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Ja de där korgarna är så fina!
    Det finns så mycket fint man vill ha så det gäller att hålla hårt i plånboken :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Haha du är inte den enda som är shopping galen. Jag tror det är rätt många utav oss bloggisar som gärna shoppar mycket. Det blir ju så fint hemma också. Och köper man kläder blir man ju fin själv :)

    Hoppas du får en bra dag. Kram Josefin

    SvaraRadera
  11. Den är ju jättefin...Ja du vet att det är likadant här med shoppingen och vad maken tycker, hihi.

    Stor kram Anne

    SvaraRadera
  12. Hallo på dig!!!! nät, stål, plåt järn mmmm, då är det alltid lyckade köp...

    - Ang inspiration och ideér,,, så finns det i överflöd i mitt huvud!!! och vill helst göra allt på samma gång,,, sen efter ett tag tröttnar jag och har nån ny idée,,, då är det bara till att sätta igång igen =) =)

    Kram kram j

    SvaraRadera
  13. Den korgen är så himla fin, jag har en själv och tänkte oxå ha lite papper och post i, men nu så står den bara och jag kan inte lägga i papper i den, den är för fin för det = )....

    Vad fint du har gjort här på sidan!!! Supersnygga bilder!!! Fin bild på dig oxå = ).

    Ha en bra dag!
    Kram l-l

    SvaraRadera
  14. Vad roligt att du också köpte dej en :) Jag är helnöjd, trots att det bara är en som kommit på plats ännu..
    Kram Therese

    SvaraRadera
  15. Jättesöt brevkorg! Den har jag också spanat in :) Jag har också blivit mer shoppingtokig sedan jag startade bloggen, men man får ju så mycket härlig inspiration via bloggandet!

    Ha en fin dag! Kram, Sofie

    SvaraRadera
  16. Oj, vilken mysig blogg! Hit kommer jag åter!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Man shoppar mer men jag tycker att man får inspiration att använda saker på nya sätt med, saker man redan har. Sen känner jag en stark drift att fynda när jag ser vad alla andra skaffar sig för inga pengar alls!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Det är farligt att blogga..man blir inte rik...mer än på saker *ler*
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Håller med dig om att man inspireras av alla bloggar till att vilja pyssla lite mer = kostar pengar... =)Måste bara säga att det är jättefina bilder du visar i högerspalten i din blogg från huset!! Inredning helt i min smak! Kram Lina

    SvaraRadera
  20. Jag är också sugen på trådkorgar...
    Håller med dig om att man får sådan inspiration att man shoppar mer, även på loppis:)
    Kram på dig, Susanne

    SvaraRadera
  21. Hej..Va kul nu hitta jag ju till dej också..O vilken fin blogg du har o jättefint hemma.
    Ja vi verkar vara många örebroare som bloggar...kul..Kram Sussie

    SvaraRadera
  22. Vad fint du har gjort här på bloggen och snyggt foto!:)
    Här finns det två sådana korgar! Såg dem hos "Living by Milla" där hon använde dem till barnens läxböcker. Tänkte göra detsamma här då sonen är helt fenomenal på att inte veta var läxböckerna är!:)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Hej.

    Vad glad jag blev att du skrev en kommentar hos mig så jag hittade tillbaka till dig.
    Vilken ljus, snygg, stilren och inspirerande blogg du har.
    Jag kommer definitivt tillbaka till dig oxå ;)

    Kram kram
    Marit

    SvaraRadera
  24. Ja, nätshopping kan ju vara farligt, alltid öppet och man kan ju så lätt, så lätt att klicka hem både det ena och det andra. Men den där korgen var ju absolut nödvändig!

    SvaraRadera
  25. Hej Sofia! Fin korg du shoppat. Den blir ju finfin att stoppa breven i. Jag undrar vad du arbetar med? Själv är jag fritidspedagog sedan -97. Ha det så bra Kramar från Åsa

    SvaraRadera
  26. Men det är ju så svårt när man ser allt fint, shabby är inget för mig och den lantliga, det är inte jag men man kan plocka godbitarna som jag brukar säga. New England är ju klart en stor favvo men man kan ju sjutton inte ha stjärnor överallt,

    Stor kram från mig/ A

    SvaraRadera
  27. Hej Sofia! Det går bra att mejla mig på den addressen. Den filmen som du nämnde är en måbrafilm /Kram Åsa

    SvaraRadera
  28. Menar du att du shoppar mycket? Kan inte vara sant... Kram syster Spara

    SvaraRadera
  29. Hej Sofia!
    Den där korgen är så fin! Den fina anteckningsboken som syns på bilden har jag faktiskt beställt:)

    Vilken söt bild på dig där till höger!

    Ha en jättebra torsdag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  30. Hej!!
    Vad fin korg!!Den passar nog bra att ha viktiga papper i.Det är lite jobbigt om man lägger papper på lite olika ställen..
    Jag råkade lägga undan en räkning för min sambo en gång..hoppsan vad nervös han blev när han fick en påminnelse räkning :)
    Jag är ju lite smått shopping galen jag å!
    Försöker verkligen behärska mig just nu.Suck,inte kul..
    Sköt om dig!
    kram Anna

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails