onsdag 23 juni 2010

Mums!




(Underbar mjölkkanna från Västergården, fat Ikea och mugg från Rice)
Hej på er!
Jag vet inte vad som har hänt med mig, men jag har fått pippi på att baka. Inget jätteavancerat direkt, för det ska gå lätt och fort när jag är i farten,*ler*. Nu senast så slängde jag ihop ett gäng hallongrottor för första gången i mitt liv, och de blev verkligen mums mums!:-) Tanken var ju att frysa in några stycken för kommande fikastunder, men sååå länge fick de ju såklart inte finnas kvar;-) Men det kanske var lika bra det för färskt fikabröd är ju absolut det godaste!! Ha det gott! Kram Sofia

30 kommentarer:

  1. HEJSAN ALLA VACKRA MÄNNISKOR

    Ni kan besöka min modell&stylistblogg och även ansöka till att STYLAS GRATIS (värde 2000
    Alla kan lyckas i livet, själv går min karriär spikrakt uppåt och jag är ett AFFISCHNAMN nu på träffpunkten!

    våga lyckas i livet, vi tjejer kan!

    lots of love!
    - Miss Bill

    SvaraRadera
  2. Hallå Sofia!

    Visst är det underbart gott med nybakat fikabröd!!! Mums... Hallongrottorna såg farligt goda ut!

    Kraaam Carin

    SvaraRadera
  3. Förr såg jag alltid till att ha fikabröd i frysen. Nu har jag det aldrig. Det underlättar att ha att bara plocka fram.

    Hallongrottor är så gott :-)

    SvaraRadera
  4. Åååååå vad gott med nybakade hallonggrottor.ja det är så skoj att baka.Himla gott med hembakat till fikat.....nskar dej en skön dag Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Vag gott det ser ut!
    Jag älskar också hallongrottor!
    Är ett riktigt kakmonster...
    ...och hembakat slår allt...
    Ha en fin dag!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  6. hei sofia!
    de ser kjempegode ut!

    ønsker deg en herlig dag
    klem beate

    SvaraRadera
  7. Sätt på kaffet, jag kommer!
    Hihi, men så där känner jag med. Har aldrig bakat tidigare stackars mina barn :) Men nu helt plötsligt så blir det nybakat stup i kvarten men barnen är ju givetvis glada. Bättre sent än aldrig liksom. Tror det är alla bloggare som inspirerar och så himla svårt är det ju inte, eller hur.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Du blir snart en riktig bullmamma;) Visst är det kul att baka! Vi gjorde också hallongrottor här om dagen. Det är bra för mig som inte gillar sylt... Men degen är ju bara för god! Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Hallongrottor.....det är smaskens det!!!

    Kanske skulle höra med Sophia ( min dotter ) om hon inte är sugen på att baka idag...

    Själv har jag bakat så mycket förr så tycker det är urtråkigt nu.
    Men gott är det med nybakt fikabröd.

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  10. Lovely! Just hallongrottor är perfekta till kaffet ute i trädgården och de är så fina med :)

    Ha en skön midsommar!!!

    SvaraRadera
  11. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm kramis semlan

    SvaraRadera
  12. I love hallongrottor!:) Tack för inspirationen!!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Mmm, vad goda de såg ut! Och väldigt vackra :-)

    Hälsar jag, som kikar in ofta men aldrig lämnat nån kommentar... Bella

    SvaraRadera
  14. Ser verkligen mumma ut. Hade suttit fint med en sådan nu såhär efter maten ( blir så sötsugen efter lunchen).
    Jag har aldrig gjort hallongrottor men min granne gör supergoda sådana. Tur man har bra grannar!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  15. Åh, vad det ser gott ut! Och visst är det kul att baka! jag saknar det, eftersom jag ägnar mig åt GI just nu :(

    Ha en bra dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Ja mums så gott.. Hallongrottor är ljuvliga.. Snabbt och lätt är min melodi vad det gäller bakning med.. Häromdagen blev det Snoddas (kärleksmums) här :-P

    Njut av dagen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  17. En av favoriterna här hemma, just för de är enkla att göra och såå goda. Dina ser proffsbakta ut, din nya talang;=)))

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Så gott med nybakt! men nu när du är i farten kan du göra någon sats till så kanske de förslår också till frysen :) Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  19. Tänkte när jag såg bilden att "jösses, har hon nu bakat igen?!?":) Du kommer att bli en riktig bullmamma om du fortsätter så här!:)
    Jag måste försöka få igång vår nya ugn någon dag och prova att baka i den. Längtar faktiskt, men än har jag inte haft tid.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Mmm, nybakat är bäst! De ser riktigt goda och fina ut;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  21. Så gott det ser ut.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Mmm... det där ser verkligen gott ut!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  23. Mmmmmmmm vad jag blir sugen!!

    Ha en jättebra Midsommar!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  24. Såå gott det ser ut, älskar hallongrottor, enkla att göra och inte tar det en hel evighet att göra dem heller, perfekt!!

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  25. Baka är mysigt - och visst är det något speciellt med nybakat!

    SvaraRadera
  26. Hej Sofia!
    Vad kul att kika in hos dig igen och vad duktig du är att baka. Hallongrottor är våra döttrars favorit. Såg att ni varit till Smultrongården. Nu blev jag ännu mer sugen att åka dit i sommar. Jag får ta med mig några inredningstokiga kompisar...
    Läste om din astma, hoppas du mår bättre nu. Både jag, sambon och mina barn har det. Med medicin och en lugn start på träningen går det ganska bra.
    Ha en fin midsommar!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  27. Honey...Du glömde nog bort mig bland alla buskar igår, asgarv..Stor kram från mig

    SvaraRadera
  28. Kom, kom hem till mig ... kan du baka kanelbullar? *ler*

    SvaraRadera
  29. åh, vännen, så goda dina hallongrottor ser ut! trist bara att man inte kan äta gränslöst av dylika godsaker utan att resultatet visar sig rätt fort på kroppen. och tro mig, det gör det nu... :(
    men what the heck, vi lever ju bara en gång ;)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  30. Mmm såg gott ut! Blir inspirerad och måste baka hallongrottor!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails