måndag 25 april 2011

Olivträdsfråga!

Hej på er i det härliga vädret!
Vilka dagar vi har, man bara njuuuter!:-) Nu till en fråga som nån av er kanske kan svara på! När kan jag ställa ut mitt olivträd såhär efter den kalla vintern? Dessa bilder är från förra året, och jag vill att det snart ska få pryda uteplatsen så fint igen, men är rädd för att det kommer dö om jag tar ut det förtidigt. Vad tror ni kära vänner? Ha en fortsatt underbar ledighet nu allihop! Själv firade jag in påsken med att få en fast anställning (hade 6 månaders provanställning) på mitt jobb, så det var trevliga nyheter:-) Kram Sofia

13 kommentarer:

  1. Grattis till ordinarie jobbet! Om olivträd vet jag tyvärr nada! ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till jobbet.
    Om det är kallt på nätterna ska du nog ta in den då men med dessa dagar är det ju kalas- men det får väl kanske inte bli så markant skillnad på temperatur då det kan chocka växterna.....

    SvaraRadera
  3. Grattis till jobbet vännen. Olivträd är tyvärr inte min grej så den frågan törs/kan jag inte svara på.
    stor KRAM

    SvaraRadera
  4. Grattis till den fasta tjänsten. Vad jobbar du med då?

    Mitt olivträd har fått komma ut på dagarna nu när det har varit så varmt men jag vågar inte ha det ute längre än. Jag behöver också råd så jag får kika på dina¨

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Grattis tjejen! Skönt att få en fast tjänst. :)
    Jag lämnar över olivträdsfrågan till de som bättre kan svara...
    Jag hade ett jättefint träd ute som jag lyckades döda -så lyssna inte på mej! Hehe
    KRAAAAM

    SvaraRadera
  6. Grattis till fast anställning, vad roligt och skönt kan jag tro.

    Jag tippar på att det är för tidigt att ha trädet ute under nattetid. Det är kallt på nätterna. I Trosa har det varit frost på mornarna.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Grattis till anställningen..

    Jag har redan satt ut mitt olivträd och håller nu tummar på att det skall klara sig..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Åh vilka fina möbler+"låda" till träder,vart har du köpt allt detta?

    Mvh

    Anette

    SvaraRadera
  9. Grattis till fast anställning!!! Vad skönt, då kan du andas ut nu då :-)

    vi har inte tagit ut vårt olivträd ännu. Tror att den klarar av dagarna utomhus men är tveksam till nätterna. Såg att det kommer vara noll gradigt några nätter nästa vecka så då får man nog ta in trädet.

    Hoppas allt är bra med dig vännen!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  10. Hej Sofia!

    Stort grattis till din nya fasta anställning!!!Måste kännas kanon!

    Ja du, man skulle ju helst vilja träna varje dag, men det går inte...tyvärr...känner också i kroppen att det inte går. Annars hade jag nog sprungit varje dag för det är det bästa som finns för att må så bra!

    Ang ditt olivträd så får du ta det försiktigt ibörjan. Sätt ut det på dagarna och sen ta in det om kvällen igen..trist...men man vill ju inte att det ska stryka med. Ännu är det ju lite tidigt om det inte är avhärdat.

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  11. Hej Anette!
    Trälådan som olivträdet står i är köpt på K-rauta, men jag har spraymålatden vit:-) Likaså utemöblerna är köpta där!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Hej hej!
    Jag bor i stockholm och tog ut mitt olivträd för 2 veckor sedan. Tyvärr brändes det några blad i vårsolen. Fick rekomendation att göra det då av min kompis som är trädgårdsmästare. Hon sa att dom mår bra och får inte lika mycket spindelnät om dom får stå lite kallt i början.

    Men blir det mer än -3 ska man ta in det.
    Hoppas det hjälper.

    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  13. Jag skulle nog vänta lite till iaf tills de riktigt ljumma nätterna kommer...den kan lätt fälla blad och dö annars...

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails