onsdag 31 mars 2010

I ♥ Music


Hej på er!
I går kväll var jag och Mathias och våra kära vänner på konsert och såg Kent på Conventum här i Örebro. Kanonbra var det!! Jag är väääldigt förtjust i Kents musik och har sett dem flera gånger förut!:-) Jag lyssnar förövrigt väldigt mycket på musik samt att jag lever med en stor musiklover, näst intill musiknörd faktiskt,*ler*. Det kan alla som känner mig/oss intyga,*hihi*. Har ni nån favvomusik förresten?:-) I dag blir det en seg dag hemma. Jag har nu en välbehövlig ledighet ända tills på tisdag och jag ska njuta till fullo. Så underbart!:-) Må gott! Kram Sofia

37 kommentarer:

  1. Alltid roligt att gå och titta på artister live. Själv skall jag iväg på flera till sommaren, b la Pink på Ullevi! Det skall bli väldigt roligt. Ha en skön påsk Kram.

    SvaraRadera
  2. LYCKLIGA DU....
    Jag har ett par favoriter bl. a KENT....
    RÖD går varm i högtalarna både i bilen och hemma. Har alla skivor och ja, kan väl kalla mig ett fan....

    kram!!

    SvaraRadera
  3. Kul att det blev så lyckat med konserten.
    Har en fråga? Jag tycker att Kent har gjort vissa bra låtar men de är lite för dystra för min musiksmak. Dock kanske du kan hjälpa mig. Hörde för många år sedan en Kent låt. Där de svär en massa och har med en barnkör. Tror de sjunger typ: Jag blir så trött på ditt jävla sätt eller liknande.
    Vet du vad den låten heter?
    Kram Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  4. Jeg elsker også at gå til koncert, det er så fedt at høre live musik. Hvis du har lyst til at lytte til et dansk rockband, så prøv at gå ind på www.myspace.com/theblacktreemusic, jeg er selv helt vild dem:-)
    Hav en god dag!
    PS. Kig endelig forbi min blog og deltag i min give away!!

    SvaraRadera
  5. Så kul! Här lyssnas det oxå på musik en hel del, gillar så mycket olika musik!

    Vad skönt med ledighet, imorgon börjar mitt sportlov, det ska bli helt underbart!!!

    Ha det braaa!
    Kraaam L-L

    SvaraRadera
  6. Hi,hi...påsklov menar jag, det är någon här som behöver ledigt nu = )!!!

    Kram l-l

    SvaraRadera
  7. Musik mår man bra av!!

    Kan inte leva utan musik!!

    Önksar dig en
    GLAD PÅSK!!!



    Maliin
    ps kom in och tävla

    SvaraRadera
  8. Jag gillar oxå musik men det blir mest i bilen tyvärr! Jag gillar svensk musik som Lars Winnerbäck, Uno Svenningsson, ELin Sigvard

    SvaraRadera
  9. men jag hann ju inte skriva klart;-) Elin Sigvardsson skall deta vara - hon sjuknger dock på engelska. Sen gillar jag annan musik som Alice in Chains... har nog rätt bred musiksmak, jag skall inte skriva ner alla jag gillar, det lovar jag!

    Härligt med konsert! Det är alltid en speciell känsla att se och höra det live!

    Glada påsk kramar från Lisa

    SvaraRadera
  10. jag ÄLSKAR att gå på konserter, blir så studsig och lycklig. Kent har jag set några gånger förut men är mer glad i deras tidiga skivor. Vi åker till Lissabon i maj och då pågår en festival som heter RockinRio och mitt favvoband MUSE spelar då så vi ska gå på det, och sen kommer de till STHLM i juli så vi kollar nog på dem en gång till. (vi såg dem i höstas i sthlm - tjötigt? NEJ DÅ ), Ha en skön påsk kära du, kram Malin

    SvaraRadera
  11. Ja, Kent är verkligen bra!
    Jag är allätare, men det går i perioder.
    I bilen just nu: Sanne Salomonsen varvat
    med Jojje Wadenius.
    Mitt största konsertminne var
    Madonnas Vouge-konsert.
    Njut vidare av ledigheten!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  12. I love music!!! Är "allätare"... I ungdommen spelade jag mycket piano... Spelade alltid på skolavslutningar etc. Därav så har jag konsumerat all typ av musik...

    Men visst, det är något alldeles särskilt att gå på konsert!

    Kram kram Carin

    SvaraRadera
  13. Hejsan.

    Gillar också musik!!!!
    Är en gammal Ulf Lundell fan och lyssnar även på Winnerbäck och svenska artister.

    Kan lyssna på det mesta faktiskt.
    I sommar blir det kanske Pink konsert, får se om det stämmer med ledighet.

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  14. Tusan gums att du bor såååå långt borta.
    En 11 kaffe i hop hade ju inte suttit fel annars.
    Jag är hemma med Adam nu ons och tors[så att penicillinet får verka9 och sedan är jag ledig i tredagr....gött!!!!
    Ha en fabolous dag stumpan.
    Kram kram Lina

    SvaraRadera
  15. Härligt med konsert! Sist jag var på konsert (innan barnen kom !!!!) var på en Dylan konsert i Globen. Annars så är vi allätare här. Jag har en man som är väldigt musikalisk och spelar många instrument till barnens glädje. Det verkar som om småkillarna ärvt pappas musikalitet. Dom sjöng innan dom kunde prata rent. Vår minsting sjunger nu "manboy manboy yo ka kocki manboy"....men melodin är dock där. :) Ha en skön ledighet! Kram Sofia

    SvaraRadera
  16. Hej Vännen!
    Vad kul att på konsert! Det var eevigheter sen jag var på nån, typ på 80-talet,hihi!
    lyssnar oxå gärna på musik, det blir mycket radio Rix men även en o annan skiva. Melissa Horn är en sångerska jag gillar skarpt!

    Härligt att du redan påbörjat din ledighet! Jag sitter på jobbet o räknar timmarna tills jag får gå hem.

    Glad påsk goa du!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. vet du, jag har gått ner ett kilo sen jag slutade med den där grejen....
    idag har jag bakat mina kladdkake muffins och tryckt i mig ett par stycken med GOTT samvete ;)))))

    kram igen!

    SvaraRadera
  18. Mysigt att gå på konsert!
    Jag är ingen musiknörd men kan nog säga att jag lyssnar mest jämt på musik, av alla de sorter. Man mår bra av musik!!!
    Önskar dej nu en riktigt fin påsk!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  19. vad mysigt att gå och se dom man gillar.Härligt.Älskar musik lyssna alltid på musik för det gör mej bara så himla glad.Önskar dej en fin kväll Vårkram Rita ♥

    SvaraRadera
  20. att få se sina "idoler" live är bland det bästa som finns! jag har sett bruce springsteen tre gånger (varje gång har haft spelning i finland) och the who en gång. de upplevelserna lever jag länge på!
    jag läste din kommenar hos anna-malin och om din halsbränna. jag drabbades av samma sak förra året när jag höll på med den här dieten, men nu har jag inga känningar. än. man vet ju aldrig när den slår till.
    ha en fin påskhelg! här är det ännu mycket jobb innan jag kan börja varva ner :/
    allt gott! kram
    ingela

    SvaraRadera
  21. Hej raring!

    Jag har inte FB - är väl GANSKA ensam om det tror jag...Vet inte varför, men det har inte blivit av - många säger att det är stressande och det gillar inte jag:)Jag är nöjd om jag hinner med bloggen. Så jag får väl leva med min nyfikenhet om bloggerskan:)

    Jag är också långledig från och med idag. Men det beror på min Adam som har skadat sej. En finger på akuten i måndags och en annan på andra handen igår - och gårdagen var ryslig:( Men han repar sej fantastiskt - det är bara mamma som är i lite chock ännu...

    Jag gillar också Kent - MASSOR! Men för tillfället är det mycket Winnerbäck:)

    Ha en skön kväll vännen - stor kram!

    SvaraRadera
  22. Härligt med ledighet! Det är ju ytterligare en fördel med våren, att det är så mycket röda dagar...
    Kul med live-musik. Det är ju en sån speciell känsla. Det ska man verkligen unna sig då och då.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  23. Alltid kul att gå på konsert! Tyvärr gillar vi inte alltid samma musik jag och maken, men då får man gå med vänner på konsert istället!:)
    Ha en skön ledighet.
    Kram

    SvaraRadera
  24. Kent är bäst! Såg dem i Malmö för ett par veckor sen :) :)

    KRAM

    SvaraRadera
  25. Åh vad roligt att se dem live! Jag har nog ingen direkt favorit, lyssnar på allt som gör mig glad och det kan vara väldigt olika från en dag till en annan.
    Glad Påsk önskar jag dig :)
    Kram

    SvaraRadera
  26. Lyckliga du!!!
    Jag gillar oxå Kent;o)

    Glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad Påsk!!!!!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  27. Jag är en riktig musiktok. En av mina stora och största favoriter är Robbie Williams. Men är en allätare och lyssnar på det mesta.
    Glad Påsk!

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  28. Alltid kul att gå på konserter, och Kent är ju grymma!!! En annan favorit är Lars Winnerbäck, bara älskar hans musik :)

    Ha det gott

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  29. Underbart med konsert! Jag var på Eros Ramazzotti i november och jag gillar ju hans musik så det var fab! I april kommer Tomas Ledin till Finland, till min hemstad Vasa så hans konsert vill jag gärna se (har varit 2 ggr tidigare)
    Ha en riktigt skön påskhelg och njut av ledigheten!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  30. Tittar in för att önska dig en GLAD PÅSK!!!
    Vi syns väl i Blåkulla?!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  31. Ville bara önska dig en mysig Glad Påsk Sofia! Kram Nina

    SvaraRadera
  32. Hej du goa vän!!
    Så kul att gå på konsert!
    Kent är jättebra!
    Jag skulle vilja gå på konserter med The Ark och Beyonce.
    Vi var på Alicia Keys för 2 år sen.Hon var jättebra!
    Hoppas du får en supermysig påskhelg!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  33. Hej i PÅSK stugan:))))

    Önskar dig en fantastisk påsk och hoppas den blir solig, mättande, social och helt UNDERBAR!!!

    Påskkramar
    Marianne

    SvaraRadera
  34. Å alltid kul att gå på konsert! Gillar oxå Kent! Å överhuvudtaget mycket Svensk musik..Ulf Lundell, Winnerbäck, Uno Svenningson, Peter Lemarc...ja listan kan göras lååång!
    Ha en riktigt Glad Påsk!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  35. Här kommer en stor påskkram till dig Sofia!

    SvaraRadera
  36. Jo jag älskar också Kent och har sett dom sedan början. (Min kusin M spelar trummor i Kent) Fast nu var det några år sedan sist jag såg dem,men i sommar blir det en iaf!
    kram S

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails