måndag 4 januari 2010

Kök♥





Hej vänner!
Tänkte visa lite nytagna bilder på vårt kök. Är lite sugen på att ta bort kaklet där och göra en brädvägg istället, men det törs jag knappt nämna för min man,*hihi*. Jag har en del som jag skulle vilja förändra (eller köpa) till hemmet såhär på det nya året,*ler*. Men men, tror jag får hejda mig lite, det känns lite tomt i plånboken nu efter alla helger!;-) Må gott allihop! Själv semestrar jag vidare ett par dagar till,*glad*! Kram Sofia
Ps. Igår åkte den glada julen ut hos oss för den här gången, så skönt!!

47 kommentarer:

  1. Hihi vännen i bland får man hejda sig lite med sina projekt för at inte skrämma slag på männen våra *asgarv*
    Jag har en hel del på min shoppinglista nu till våren med men hejdar mig med. Vi har ju en resa at spara till och vill inte behöva snåla då vi är i väg.
    Men en liten fågel viskade att det är födelsedag på gång så du kan ju alltid bocka av lite skaker på önskelistan då kanske??
    Jobb i dag igen...suck vad snabbt ledigheten går.
    Ha en fin dag och njut av att vara ledig.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Fiiiiina köksbilder, stort och härligt ljust!
    Här planeras också en del...Jag har planer på
    att sätta råspont på en vägg i hallen.
    Ska det bli gjort får jag nog göra det själv när mannen är bortrest.... ;))))

    Kram
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  3. det ser ju väldigt fräscht ut och jag tror att en trävägg blir fin men kaklet lättast att hålla rent.( tråkigt att vara praktisk och förståndig) Ha det skönt sista ledigheten, jag börjar om två timmar - bläk !

    SvaraRadera
  4. Verkligen härligt kök ni har! Ja här står en hel del på listan över vad jag vill ha, men man får ta lite i gången. Vet inte om det är det nya året eller att man börjar tänka på våren snart som gör att man får så många ideér och planer :)
    Ha en bra dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Vilket fint kök ni har! Gillar även dina Tolixstolar en hel del!

    Kram o god fortsättning på det nya året!
    ANna

    SvaraRadera
  6. Sååå fiiint!!! Hi,hi...göra om .... ja, vi har ju våra idéer. Inte lätt för de stackrarna som bor med oss inredningstokar = ).

    Ha det bra med ledigheten!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  7. Jösses, kan nån ha så där städat och rent i sitt kök? ;) Stiligt!

    Nej nej, jag tycker du ska ha kvar kaklet, det passar bättre ihop med dina moderna skåp, kyl-frys och fläkt!

    Jag började också städa bort julen igår, fick nog då! Men det tar så länge då man vill pynta med nåt annat istället...

    Ha det bra!
    A-C

    SvaraRadera
  8. Hej Sofia!

    Mmmm så snyggt kök du har - älskar dina stolar men det har jag ju liksom talat om ett antal gånger :)

    Jag har också städat ut julen och gjort ett "rent kök" inlägg idag :) Fast vår gran får hänga med ett par dagar till.

    Ha en go vecka - kram!

    SvaraRadera
  9. God morgon!
    så härligt fräsht ditt kök är. Jag började också städa ut julen igår men så drabbades jag av nostalgi och insåg att det är ett helt år tills jag får njuta av mina julsaker igen så endel fick vara kvar ett par dagar till. Men, visst är man sugen på att shoppa nytt nu... ska till en trevlig affär idag med mamma, får se vad vi hittar där... ;-)
    Ha en toppendag! Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Gillar verkligen ert kök! Vi ska renovera vårt i vår och nu undrar jag lite och skulle bli jätte glad över svar!;) Är er köksö lika hög som övriga bänkar? Är du nöjd med köksön? Vi har funderat på att göra en köksö och diskuterar om vi ska göra den i två nivåer eller i en. Hur resonerade ni?
    Här åker nog mer julsaker ut idag. Ljusstakarna får nog vara kvar, men tomtarna åker ut!:)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt kök ni har! Precis så ljust och med den rymd som jag drömmer om...

    Ha en riktigt skön måndag!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  12. Så fint och fräscht i ditt kök!!
    Vad är det med en som gör att man bara vill göra om och göra om hela tiden....
    Har oxå flera nya projekt som jag skulle vilja göra.. Ha en bra måndag!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Nyyyyydelig og flott kjøkken...Ser jo ut som det er tatt fra et interiørblad....

    Vi har jo alltid lyst til å finne på noe ,slik er jo vi damer!!he he he
    Kom gjerne og bli med på give awayen min og vinn et flott skjerf.
    Klæm Linda

    SvaraRadera
  14. Tjusigt:) Jag är med sugen på mer brädvägg, jag gillar min så:) men kakel i köket kanske är mer praktiskt:) Ha det fin! kramis

    SvaraRadera
  15. Tjenare Sofia!
    Så fint som det är! :) Ja jag har ju mina idéer jag också hela tiden...hahaha, stackars männen hänger ju inte riktigt med. ;)

    Vi städade också ut julen igår -skönt!
    KRAM

    SvaraRadera
  16. Tjusigt tjusigt!! En drink vid köksön nån kväll?:) Kram A.

    SvaraRadera
  17. Ni har verkligen ett härligt o mkt snyggt kök!

    Ja visst har man massa nytt man vill ha hem.. alltid :)

    Kram på dig!!

    Jeanette

    SvaraRadera
  18. wow, ditt kök är to-die-for! jag tycker kaklen är snygga! tänk om jag skulle få ändan ur vagnen och komma mig för att beställa mitt nya kök...
    kramkram
    ingela

    SvaraRadera
  19. Halloj
    Jag tycker det är fint som det är.
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  20. Åh, vad ljust o fräscht du har det....Här ska julen också städas ut snart! Må så gott! Kramis Therese

    SvaraRadera
  21. Hej Vännen!
    Åh vad jag gillar ert kök! Så ljust o fräscht! Kikar ju alltid lite extra på Tolixarna oxå som jag är lite avis på, hihi!

    Här är en till med tom plånbok så här efter alla helgerna..känns som det börjar bli dax för det välkända gamla köpstoppet snart;)

    Ha det gött så hörs vi!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  22. Ååå du har ett så otroligt fint hem. Svårt det där med kaklet; du får passa på att säga det någon gång när du har trumfen på din hand.
    Ha det bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  23. Hej Sofia
    Så fint och ordning och reda. Är det alltid sådär städat :O)
    Vi har precis fått nytt kök på landet (fått och fått) men väggen över diskbänken är kvar att fixa. Bara gipsskiva där nu. Men jag ska nog ha kakel, tycker det är snyggt och det är det även hemma hos dig.
    Kram

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Verkligen snyggt kök ni har!! *Avis*
    Ja tänk hur de där önskelistorna bara byggs på hela tiden, haha :)

    SvaraRadera
  25. Snyggt kök, får man kaffe, eller nått gott, där, nästa fredag??? men byta ut kaklet ???? kram mor.

    SvaraRadera
  26. Gillar ert kök.. Kan säkert bli snyggt med brädor istället för kakel men hur är det att hålla rent??

    Kram Mia

    SvaraRadera
  27. Åhhhh, så fint kök du har och så stilrent!! Vilken ordning du har. Jag är stum av beundran:) SNYGGT!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  28. Vakkert:)! Stifullt og rent...
    Ja, vi har mange prosjekter vi damene, som mannen helst ikke vil høre om...;)

    Klem Kjersti

    SvaraRadera
  29. Ja, jag vill ha ett helt nytt kök jag. Mannen är inte heeelt med på noterna. Än ;)

    Så ljust och fint du har det. Gillar!

    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  30. Hoho vännen...Ditt kök är så lovely, har ju sett det IRL hihi..
    Kramis till dig/ A

    SvaraRadera
  31. Åh vilket ljust, stort och härligt kök du har...OCH välstädat!:) Låter ju himla snyggt med brädväggen, men ibland får man bita sig i tungan så inte karlstackaren får spel på en ;) Drömma kan man ju alltid göra iallafall...

    Kram Linda

    SvaraRadera
  32. Brädväggar är snyggt :) Men jag tycker att ni har riktigt fint kakel!

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  33. Oooo så fint du har det!! Så fräscht!!!
    Javisst är idéerna många såhär inför ett nytt år! Det gäller att pytsa ut dem i omgångar och lite försiktigt för den man vill ska tro att han har kommit på dem själv...;)
    Kram

    SvaraRadera
  34. Mor! Kanske inte kaffe vid köksön, men tacos blir det nog för ovanlighetens skull, hihi. Ni är så välkomna nästa fredag:-). Kram!!

    SvaraRadera
  35. Otroligt vackert kök! Vår dröm är att bygga ett tenorhus här i Umeå. Förhoppningvis sätter vi gång någon gång i år. Kram Sandra

    SvaraRadera
  36. Hejsan sofia! Det var ett tag sedan jag kikade in hos dig och tänkte att det var på tiden :) Hoppas allt är bra efter allt julstök och nyårsfirande! Ert kök är verkligen underbart. Många kramar från Emilia

    SvaraRadera
  37. Om du är sugen på förändring så kan du komma till mig och städa och ordna upp i mitt kök så att det ser lika fint ut som hos er!! ;-D

    SvaraRadera
  38. Hej Sofia! Ditt kök är så nice! Vitt, ljust och snyggt. Min plånbok är också lite tom efter alla julhelgerna. Idag fick mina grabbar nya tennisväskor "Wilson". Deras sport costs money. Jag drömmer också om ett vitt kök. Vi kanske ska halvrenovera lite i vår. Kramis Åsa

    SvaraRadera
  39. Jätte fint kök du har.
    Ha en bra trettondagsafton
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  40. Gud så fint du har Sofia..här skulle jag med vilja göra om.Men det vågar jag heller inte säga högt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  41. Ni har ett otroligt fint kök!!:) Kramar!

    SvaraRadera
  42. Ditt kök är underbar!!! Vi funderade också på en brädvägg när vi gjorde vårt kök, hade sett en så lovley bild med sådant istället för kakel! Men.. när det väl kom till kritan blev det praktiskt före brädorna. Men jag tänkte på det, de här panelskivorna med en blank färg måste väl funka lika bra? Bara att torka av.. Hmm, tål att tänkas på! :) Det ä så fint med er ö, det hade inte vi plats med! Har också en del saker som jag vill fixa under det nya året, speciellt sådant som inte är klart än! Nytt badrum står högst på önskelistan efter gamla hallen som vi börjat ta itu med nu. Ha det bra i kylan, här är det -25°C just nu - brrrrr!!!!

    Kram E

    SvaraRadera
  43. Härligt med fina kök. Här hemma hos oss har julen packats ihop idag. Nu är allt som vanligt igen.

    SvaraRadera
  44. Hej rara vän,
    Ja visst har de helt underbara saker....älskar deras kuddar och quiltar också.
    KRAMIS

    SvaraRadera
  45. Ni har så snyggt hemma hos er, riktigt fräscht!!

    Imorgon åker jul ut även här, vill har in ljusa vårfärger nu och att komma hem ifrån Thailand 25 jan till ett julpyntat hus är inte så lockande...

    Hoppas du har en mysig trettondagsafton

    Kraaam Bella

    SvaraRadera
  46. Hej alva här ..du har fint men konstig stil den lantliga stilen på dina detaljer passar inte in i det moderna tycker jag.

    o glovlampan i köket va????tur att man har olika smak men jag skulle ha mera modernt i detaljer.

    kram Alva

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails