söndag 27 december 2009

En härlig Söndag...



Hej goa vänner!
Tack för alla fina kommentarer om mina kids! De blev såklart jätteglada och mamman mycket stolt,*ler*. Vår ledighet flyter på alldeles förträffligt och vi njuter av tillvaron!:-) Snart har vi nyårsafton att se fram emot och den kommer vi fira traditionsenligt med käraste vännerna♥ Apropå vänner, så fick vi den här ljuvliga buketten med rosor igår när vi hade gäster på middag. Kändes bra att kunna laga nåt annat än julmat för en gångs skull, har verkligen tröttnat på det nu!! Ha en fortsatt härlig söndag! Kram Sofia

37 kommentarer:

  1. Fina bilder!!! Nya kameran? Kram A.

    SvaraRadera
  2. Underbar bukett!!
    Visst är man trött på julmaten...
    Ha det gott!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Julmaten kan man längta så efter, men lika fort tröttnar man.
    Det är så fint när man blandar färger på rosor.

    Vilken snäll tomte som kom till dig...han hittade inte hem till mig...hmm

    Ha en forsatt skön ledighet.
    Kram C

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker bukett ni fått!:)
    Vi ska också fira nyår med kära vänner, faktiskt för fjärde året i rad. Inte lätt med traditioner när man har en make som jobbar oregelbundna tider!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Halloisen Sofia.

    God å høre at du slapper av og koser deg! julemat ja... en blir fort lei det... her blir det taco i kveld!

    har nettopp kommet hjem etter en liten tur i flott vintervær. Herlig!

    ønsker deg en fin kveld

    klem Beate

    SvaraRadera
  6. Ur fina bilder:) Bilden på barnen var sååå fin, tjejan är inte dåligt lik sin mamma, vekligen en skönhet:) Hoppas du har haft det fint i lediga dagar:) Kramis

    SvaraRadera
  7. Åhh vilken härlig bukett rosor! Man blir glad av blommor:). Kram Vanja!

    SvaraRadera
  8. Ja, aldrig är man så sugen på piza som nu i mellandagarna.. man har fått lite mycket av både fika och julmat! Vilken härlig rosbukett, jag tror jag behöver något liknande för att muntra upp mig här i sjukstugan..

    SvaraRadera
  9. Hej goa bloggvän! Vilken jättevacker bukett! Ja snart är det nyår, mysigt. Vi ska till Lotta och bara mysa! Stor kram Maria

    SvaraRadera
  10. hej hopp, vad fint du fotade buketten mot den ljusa bakgrunden. Nice. Idag har jag nästan jobbat ihjäl mig, är såååå avis på alla som är lediga. Jag blir Super-sura-sunk-Malin
    he he. He en sjoj nyår snart.

    SvaraRadera
  11. Underbara rosor! :) Visst är det lyxigt att få mysa på tu man hand! Det mår alla bra av! Man blir så mycket bättre mamma när man fått ladda lite batterier!
    Julmaten tog som tur var slut här igår, då jag hade sista bjudningen...

    Ha en underbar ledighet! Själv skall jag jobba i morgon, men min ledighet kommer efter nyår! En vecka i fjällen... :)))

    Många kramar Carin

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker bukett! javisst uppskattar man annan mat nu än julmaten...det blir så lätt för mycket av det goda :O)

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Så vacker bukett! Fint att blanda olika färger sådär.
    Jo man blir lätt trött på julmaten. Inte konstigt egentligen med tanke på hur mycket man trycker i sig, haha :)
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Hej Sofia!
    Jag kan inte annat än att hålla med, vilka söta barn ni har! Förstår att du är en stolt mamma!!

    Visst är man trött på julmat, det blir jag snabbt....

    Redigerar du dina bilder på nåt speciellt sätt, tycker liksom du har mer färg på vissa utvalda "delar" i bilden, snyggt är det i alla fall!

    Ha det riktigt bra!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  15. Hej Sofia
    Vilken vacker bukett du fått.
    Håller helt med dig om julmaten. Vi har ätit nachotallrik ikväll.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  16. Å vilka härliga bilder. Känns som vår i dem. Nu vill jag kasta ut julen ..jag är så jobbig:-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Jaa, nu vill man verkligen ha något annat än julmat! Tre dagar i rad räcker! Vi var ut med vänner på restaurang ikväll och åt gott! Söta/fina barnen är! Matchande i rött! :) Ha en bra vecka - kram E

    SvaraRadera
  18. Hej Vännen!
    Vilka vackra rosor! Fina foton oxå, är de tagna med nya systemkameran??;)

    Din dotter (o sonen oxå fast killar brukar väl inte vilja kallas "söta",hihi!) är verkligen jättesöt!!

    Näe, nu är det snart läggdax, ska upp o jobba imorgon..:(

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  19. Jättefina blommor! Och fint fotade! Ger lite vårkänsla, tycker jag.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  20. Fina bilder!!
    Ja, vi var på dop idag och det serverades buffé efteråt med flera olika sallader och kallskuret.. gissa om det var gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig bukett med rosor.. Vackra färger..

    Ha nu en bra start på veckan..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  22. Underbar bukett, vackra färger...

    Här blir det inte heller mer julmat nu...
    Snarare vatten o bröd....*L*

    God Fortsättning!

    Kram
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  23. Hej Sofia.
    Underbara blommor du fått! Härlig blandning av färger. Hoppas även du är ledig nu i mellandagarna och får mysa/vila ordentligt!
    Kram/Linda

    SvaraRadera
  24. vilken tjusig bukett, och bilderna är så konstnärliga med den färggranna buketten mot det övriga vita!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  25. Jättefina bilder!:) God fortsättning, kramizar M.

    SvaraRadera
  26. God fortsättning, vacker bukett! Välkommen in att delta i utlottningen på min blogg som startar ikväll!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  27. Hej vännen
    Tack "goa du" för rar kommentar. Hoppas du och familjen har det bra.
    stor KRAM

    SvaraRadera
  28. Åh, vilken härlig bukett...Man får vårkänslor! Må så gott! Kramis Therese

    SvaraRadera
  29. Grattis till ny kamera! Härligt!
    Såå fina barn du har! Och buketten med rosor var så vacker!
    Hoppas du haft en fin jul!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  30. Wow så härligt med en färggrann bukett! Underbart!

    Hihi, dottern frågade under middagen
    "mamma, måste vi äta det här nån fler dag?" Nej, nu får det vara nog med julmat!
    Vi har faktiskt inte alls planerat nåt för nyår... men det kan bli skönt det med.

    Gott Nytt År till dig!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  31. Hm det var bara en nagel hihi...Det lutar nog mer åt ett svart nu och till våren en annan färg. Alltid lika kul att prata med dig snäckan...
    Kramkram A

    SvaraRadera
  32. Vilken härlig bukett, jag börjar längta efter våren nu...

    SvaraRadera
  33. Vacker bukett!
    Maken kämpar med att äta upp julskinkan men jag njuter av att äta vanlig mat igen. Har hunnit med tacos och paj. Mmm så gott.
    Kram Therése

    SvaraRadera
  34. Så mysigt att ha vänner på middag! Längtar tills jag har mer kraft att bjuda hem folk, sånt som jag gillar. Vilket kompisarna är väldigt bortskämda med , vi är ju de som alltid fixat och trixat, jag älskar att ha huset fullt med folk (men kul att gå bort oxå). På nyår kan det bli hos en annan familj som är lika sociala som vi är, då går hela gänget dit istället, skulle vara så härligt!

    Stor kram L-L

    SvaraRadera
  35. Såå vackra rosor!! Ställ dom svalt om natten så står de länge! :)

    Vad kul med ny kamera !

    Hoppas ni får en mysig nyårsafton! Tror vi e hemma, barnen o jag har blivit snuviga - så typiskt! :(

    Kram på dig!!

    Jeanette

    SvaraRadera
  36. Mysigt med middag med goda vänner och buketten var såå läcker. Vi hade också vänner på mat i går, sambon gjorde god kycklinggryta och klyftpotatis med rotgrönsaker, mmm så gott.
    Lite rött vin till var inte heller dumt.
    Vi njuter av att vara lediga och gå promenader och skotta snö....
    Får se om det kan bli en shoppingtur till Örebro någon dag.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  37. Vilken vacker bukett!
    Vi har också tröttnat på julmaten och i dag ville vi faktiskt äta pizza :)
    Njut av ledigheten. Kram Kicki

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails