torsdag 17 december 2009

Julskyltstävling!









Hej på er!
Igår träffades vi i juryn för att 'prata ihop' oss och utse en vinnare (samt motivering) i Örebros stora julskyltstävling som går av stapeln varje år för ett antal butiker i Örebro city. Tillsammans med våra i juryns samt Örebroarnas röster blev tillsist en vinnare korad...jag kan tyvärr inte säga vilken butik än, då vinnaren inte presenteras förrän imorgon,*ler*. En av mina favvobutiker CE inne-ute var ialla fall med i år, jag visar lite bilder från deras skyltning som jag tog för ett par veckor sen, svårt att få till bra bilder i ett skyltfönster, men men...butiken är ialla fall en riktig 'Sofiabutik',*hihi*. Ha en fin torsdag! Kram sofia

32 kommentarer:

  1. Roligt och svårt kan jag tänka mig...! Spännande att se vilken ni utsett...
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå Sofia! Vilket ärofyllt uppdrag du fått! :) Men jag kan tänka mig att det inte är lätt... Ser att även Carin hade trivts i den butiken... Hi hi
    Ha en jättebra dag! Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Å va mycket fina skyltfönster! Tänk att få jobba som skyltfönsterdekoratör - det måste vara jättekul. Förstår att det inte var helt lätt att välja:)

    Hoppas du får en fin torsdag själv - kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag har faktiskt varit dit, den enda gång jag har varit i Örebro! Det är en jättefin butik.
    Du bor ju i en jättemysig stad.
    Ha det gott och mys i helgen!
    Kramar C

    SvaraRadera
  5. God morron vännen! Underbara bilder från en underbar butik.....Vill ha allt jag ser på bilderna! Tack snälla du för din omtänksamma kommentar inne hos mig! JulKramar till dig från mig.

    SvaraRadera
  6. Hej vilken härlig butik det där verkar vara, hopas de vinner.
    Kramiz
    Åsa

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!
    Vilket kul uppdrag du är med i!! Passar ju dig som är "shoppingexpert" perfekt*fniss*!

    Attans vad fint de har skyltat på CE inne-ute, det ser ut att vara en butik helt i min smak oxå!!

    Ha en härlig torsdag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Vad spännande. Butiken på bilderna har ju skyltat helt underbart fint. Ska bli roligt att se om den vinner.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Hej! Spännande och kul att vara med och utse vinnaren! Fina bilder från CE, roligt att se några bilder därifrån för jag har inte varit där på jättelänge! Men på lör blir det nog en sväng på stan i Öo för julklappsshopping, då blir det helt klart en tur till CE! Ha en fin dag/ Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Åhh CE är min favvo oxå!! Man vill typ ha allt;)). Fina bilder du har tagit... Kul att sitta i juryn:). Kramar Lotta

    SvaraRadera
  11. ja du, sofia, det där ser ut som en butik som jag också skulle kunna bli stamkund i ;)
    var det svårt att välja en favorit?
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  12. Vilket underbart uppdrag att få sitta med i en sådan jury!! Lyckost där!

    Jag har varit i CE Inne och Ute 2 gånger i mitt liv. Fantastisk butik, som jag inte kan få nog av! Konstigt nog har jag bara handlat något liten fjuttig sak där, tror att jag inte kunde välja bland allt fint och då blev det inget (nästan)... Får åka dit och handla ordentligt en dag!

    Kramar till dig!
    Camilla

    SvaraRadera
  13. Kul med ensån tävling, då lägger kanske butiken lite extra energi på att pynta extra fint :-)

    Ha en bra kväll nu..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  14. Hej Sofia
    Vad spännande, speciellt för de som skyltat.
    kram

    SvaraRadera
  15. En butik helt i min smak, det ser jag det;). Ha fin kväll!

    SvaraRadera
  16. Hej, spännande att se vem som vunnit, tillkännages väl i tidningen i morgon, kram MOR

    SvaraRadera
  17. Hej på dej!
    SÅ fint, ser ut att även vara en butik i min smak! :)

    Himla roligt uppdrag har du iaf, ska bli kul att få läsa/se vilken som vann.
    KRAM

    SvaraRadera
  18. Ser ut som en riktig grodmammebutik också!:) Skulle inte ha något emot att få hem den där byrån du visar till mig!
    Kul med tävlingen.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Hej goa bloggvän och tack för kommentaren på min blogg,den värmde! Ska bli spännande att veta vilket "fönster" som vann! Må så gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Härliga skyltfönster! Säger jag som inte har ett enda... Jag skulle tycka det vore SÅ kul att få skylta! Ser fram emot bilder i morgon. Eller? Spännande. Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  21. Förstår att det var en riktig Sofia butik...den är i min smak helt och hållet oxå:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  22. Väntar med spänning vem som vinner. CE har verkligen mycket fint och är i min smak också.

    Kram C

    SvaraRadera
  23. Kul med en blogg från Örebro:). Älskar också CE, synd att inte plånboken är större bara;)).
    Kram Ann-sofie

    SvaraRadera
  24. Vilket roligt uppdrag att bedömma skyltfönster :)Och få lite inspiration på köpet ;)

    Förstår att du gillar den CE - ser ut som de har en del som skulle passa mig med ;)

    Ha det gott,
    Kram Therese

    SvaraRadera
  25. Heeeej :) Wow vilken underbar butik. Den är helt klart en Sofia-butik men också en riktig Josefin-butik hihi. Skulle nog kunna gå lös på den där affären med en gång jag går in :) Jag får ta en trip till Örebro snart!!

    Ha en fin helg, Sofia. Massa kramar från Josefin

    SvaraRadera
  26. Åh, vilka fina skyltfönster! Vad roligt att vara med i denna jury! Vill önska dig en god jul och passa på att tala om att jag ska ha en utlottning som startar någon dag före nyår!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  27. Helmysig butik och skyltning! Jag tycker att det är så fint när man dekorerar med blommor öven utanför butiken. Det gör aldrig butikerna här.. iofs kanske det är liiite svårt att få blommorna att se fina ut om det är -18 grader....

    SvaraRadera
  28. Du är ju bara för gullig. TACK
    Ha en mysig helg
    kramisar

    SvaraRadera
  29. Då vet jag vad jag har att vänta mig om sex år och en tid frammåt... Oj, oj...

    Här är så himla kallt, -20 grader på eftermiddagen. Snön är ju kul, men måste det vara så himla kallt?

    Kul med julskyltstävlingen. Hoppas vem som vinner hmmm... Kram Stina

    SvaraRadera
  30. Kul med ett sånt hedersuppdrag!!

    CE såg så fint ut när jag var där o tryckte näsan mot fönstret i somras...

    Ha en härlig helg!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  31. Halloj, såhär på kvällskvisten :)

    Vilka vackra skyltfönster alltså!! Gud!! Vad roligt att få vara med i juryn, hur kommer det sig?! Har du blivit uppmärksammad tack vare bloggen? Eller du kanske jobbar med nåt sånt?

    Synd att jag inte vann din fina tomte, men grattis till vinnaren iaf.
    Ha en skön helg!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  32. Mysig blogg du har :)
    Vad roligt att du också bor i Örebro, där man själv är ganska nyinflyttad :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails