onsdag 2 december 2009

Julpynt...




Hejsvejs!
Jag har julpyntat väldigt sparsamt i år, tycker inte om när det blir rörigt och för mycket grejer överallt...less is more helt enkelt. Jag har t.e.x faktiskt bara köpt en julblomma, en 'vit' julstjärna som står på köksbordet. Kanske att det blir en amaryllis också, det är inte helt omöjligt, men jag vet bara inte var jag ska ställa den i såfall,*ler*. Tyvärr är jag tokallergisk emot hyacinter, en stor sorg, för de är ju så underbara och doftar ljuvligt! Som sagt, jag älskar julen, men det får inte bli 'too much';-). Dock ser jag mycket fram emot att klä granen,*hihi*. Ha en fin dag allesammans! Kram Sofia

36 kommentarer:

  1. Kära Sofia!! Ser att du inte tänt första ljuset *fniss* eller bjuder du oss på "gamla" bilder *asgarv*
    Här har det blivit mindre blommor än det brukar men en vit amaryllis ska inhandlas i dagarna.
    hyasiterna är ju på plats här och jag förstår din sorg att du inte kan ha dem då de är heeelt underbara.
    En blommar för fullt här och doften sprider sig i hela rummet.
    Ha en fin dag min vän.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Fint! Jag vill inte heller ha för mycket men det är en balansgång det där... Det krävs ju ändå en del för att få den rätta julstämningen.
    Kul att få se lite av ditt kök! SÅ snyggt!
    Hoppas du får en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken otur att du är allergisk, men jag håller med om att det ska vara lagom julpyntat.
    Kul att du är med i min utlottning.
    LYCKA TILL!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. så trist att du är allergisk mot hyacinter. fast vita julstjärnor och amaryllisar är ju också vackra.
    du har rätt, less is more och jag önskar lite att jag kunde leva enligt samma devis, men det är svårt, förstår du... ;)
    ha en solig onsdag!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  6. åh du har gjort jättefint, gillar det enkla med:) Den där bruka ljustaken är bara sååå fin:) Hoppas du får en fin dag kramis

    SvaraRadera
  7. Åh vad fint och ljust du har!:) Ha en fin dag, kramis Anna

    SvaraRadera
  8. Jag gör samma sak, är mycket sparsmakad med pynt i år, man blir lite mättad när man packar tomtar hela dagarna ;-)

    Jag har läst att ni som är allergiska ska tåla den vita, kanske värt ett försök?

    kram

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Det enkle er ofte det beste ja:)
    Synd å være allergisk da...
    Synes i allefall bordet ditt ble kjempefint jeg,
    friskt med det grønne:)
    Gleder meg også til juletreet kommer i hus;)

    Klem

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Min header bytte jag igår, till en bild jag tog i fjol och i morse när jag vaknade såg det exakt likadant ut!
    Vi verkar ha samma inställning till julpynt :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. För mycket gillar inte jag heller, men för mycket är ju en tolkningsfråga med ;-)
    Snyggt i ditt kök iaf..

    Granen ser jag med fram emot att få in och få klä :-)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  13. Håller med om att det ska pyntas sparsamt:) Fint du har det i köket, som vanligt alltså!! Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Enkelt och vackert! Själv måste jag ha lite rött o grått också.
    Synd att du inte kan ha hyacinter, men amaryllisar är ju så fina. Ha det bra!

    SvaraRadera
  15. Hej gulliga Sofia!! Jag håller med dig jag pyntar också sparsamt, det enkla är det vackra!Ha det så jättebra och tack för go kommentar hos mig! Kramar från Maria

    SvaraRadera
  16. Hej, va roligt det är att adventspynta, när man har ett nytt fint hus, ses på lördag, kram MOR

    SvaraRadera
  17. Jag håller med!
    Varje mysig sak kommer fram mycket bättre om sakerna är färre.
    Så synd att du inte tål hyacinter...De ger sån hemtrevnad och sprider härlig doft...
    Du får njuta på håll...

    Kram!

    SvaraRadera
  18. Så fint och stilfullt du har...jag håller med dig...less is moore, fast jag lyckas inte riktigt, hihi.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  19. Less är verkligen more när man tittar på dina bilder! Superfint!
    Tråkigt att du är allergisk.
    Men så roligt med alla besökare du haft under året, vad många!! Förstår det, alltid kul att kika in här!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Så fint du har det. Det mysigaste tycker jag är alla ljusen!

    SvaraRadera
  21. Du har så fint hemma. Hoppas att jag får besöka dig en vacker dag.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  22. Hej vännen!

    Så stilrent och snyggt som vanligt :) Men första ljuset är inte tänt...

    Ha en god kväll - kramar!

    SvaraRadera
  23. -Så snyggt! Avskalat och snyggt!!! Jag håller helt med! Inte för mycket saker! Jag har ovanligt mcyket saker för att vara jag, flera minigranar och bokstäver, och nu skyltinvasion. Men får se hur länge jag står ut....

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  24. Jag har också en sparsmakad jul, du har så fint i köket. Men har du missat att 1:advent var i söndags;)..

    SvaraRadera
  25. Hej hej!

    Så fint du ser ut att ha det hemma så här i adventstider, "less is more" stämmer verkligen, älskar julen, men det får inte bli för mycket...

    Har varit en urusel bloggvän sista veckan, men nu har jag läst i kapp och såg att vi har likadana adventsljusstakar i år :)

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramisar Bella

    SvaraRadera
  26. Hej sötis!
    Tycker oxå som du;) Less is more! Jag har köpt en julros, sen blir det väl nån hyacint (vad synd att du är allegisk mot dem, de luktar verkligen juö) och en amaryllis, det räcker.

    Hoppas vi kan ses "live" nångång, det hade varit såå kul!

    Grattis, ser att din räknare passerat 50 000!!! Attans vad kul! Du o jag har ju ungefär lika många, jag började ju blogga lite innan dig..

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  27. JUL ska det stå inte juö, hihi,

    Kram igen, Jenny

    SvaraRadera
  28. Ja det är less is more hos mig oxå, liite rött har fått smyga sig in den här veckan.

    Ha en bra dag! Kram Lena

    SvaraRadera
  29. Tycker verkligen synd om dig som inte tål hyacinter, för som jag skrev, de är ju så underbara!
    Håller med dig om julpynt, det får inte bli för mycket. Att köpa lite vita blommor är så där lagom juligt tycker jag. Tomtar och annat julpynt har flyttat in i barnens rum så de får sin dos iallafall.
    Ha dé bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  30. Hej vännen!
    Så fint du gjort!!
    Nej det får inte bli för mycket pynt.
    men det är lätt att det springer iväg ibland..
    Jag har inte jultema på gardiner för det blir lite för mycket tycker jag.
    Ta hand om dig!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  31. Jag försöker vara sparsam i mitt julpyntande också, och faktiskt så är jag inte då less på det redan på juldagen (som det var förut) Jag är dock inte kompis med julstjärnor jag, de dör direkt!... ;-)

    SvaraRadera
  32. Hej svejs Sofia! Så enkelt o fint du har det....Önskar själv att jag skulle kunna ha lite mer "sparsmakat". Tråkigt att du är allergisk mot hyacinter, för ett stort fat med vita hyacinter är ju väldigt vackert. Ha en fortsatt bra dag! Kramis Therese

    SvaraRadera
  33. Det är jättefint. Jag tycker också att det kan bli lite mycket ibland så jag höll det nedtonat ända tills Gry i princip skrek åt mig med besviken stämma: -Du är så jävla beige!
    Så nu har jag snäppt upp det men mot löftet att en del av det åker bort strax före nyårsafton och resten strax efter.;)

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  34. Kan bara hålla med...."Less is more". Är själv väldigt sparsmakad i min stil. Trivs bäst så även om jag kan tycka det är fint hos andra med mer saker och ting. Må så gott! Kram Sofia

    SvaraRadera
  35. Hej Sofia!
    Det passar så fint med en stilren jul hos er. Fräscht!
    Ha en mysig andra advent!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  36. Vackert med vit julstjärna. Ja, det är vackert med hyacinter men luktar starkt- du får passa på att njuta av alla bilder på dem på alla bloggar. Jag har ett inlägg idag om en "multihyacint" (min man som köpte den tror att den hette så) lite annorlunda, men jättefin. Skall bli spännande att se hur den ser ut när den slår ut! Amaryllis är också jättevackert! Må gott och ha ett trevligt veckoslut!
    Anna-karin
    hemochting

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails