fredag 20 mars 2009

HTH-kök


Godmorgon!
Jag har fått lite frågor angående vårt nya kök, så jag tänkte skriva några rader om det. Vi har ett kök från HTH. Mathias och jag åkte ner till HTH i Jönköping i maj förra året och träffade en köksarkitekt på 'plats', som hjälpte oss att rita köket precis efter våra önskemål. Det blev som ni har sett, ett helt enkelt vitt kök med släta skåp/lådor och massiva ekbänkskivor samt aluminiumsocklar som bryter av lite. Kakel och fog är ju vitt (Hmm. Ja kaklet ÄR vitt, *hihi*). Att ha en stor köksö har alltid varit min dröm så det var en självklarhet. Först tänkte vi ha fläkten över ön, men beslutade oss för att bara ha den som avlastningsyta. Det kommer bli en bra 'samlingsplats' för familj och vänner och inte minst för barnen med kompisar och läxläsning. Vi är ialla fall supernöjda över köket och det blev precis så tidlöst och enkelt som vi ville ha det! Nu är det snart helg igen och det ser jag fram emot, det ska bli underbart. Vi hörs senare! Kram Sofia

13 kommentarer:

  1. Fräsch kök! Annat än vårat 70-tals kök! Hoppas få avnjuta någon delikat middag i detta vackra kök... Här är man uppe och bloggar kl 6 på sin lediga dag. Barnen har tydligen sovit klart och det är bara att kliva upp...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett kök helt i min stil. Ska bli så kul att se bilder sedan när du har piffat lite.
    Maken drömmer om en köksö där han kan stå och laga sina delikatesser(kock som han är).
    Men i vår radhuslägenhet finns det inga utrymmen för något sådant...men en dag kanske??
    Hoppas du får en fin dag du med.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Mycket smakfullt och FINT! En köksö är jättebra, man är liksom med när man står med i vad som händer med ansiktet vänt ut istället för med ryggen emot. Det ser så härligt rymligt och fräscht ut!

    Ha en skön fredag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Det ser jättefräscht ut ett helt nytt kök, ja ett helt nytt hus vad roligt det måste vara. Att bygga nytt kan nog vara smidigare än att rota i allt gammalt och snett.
    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Köket ser jättefint ut!
    Ha en skön helg.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Har bar en sak att säga:
    SNYYYYYYGGT!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Oh så himla läckert det blev, stilrent och snyggt!! Köket är ju husetshjärta och där är man så mycket.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  8. Ditt kök är jätte fint. Smart med micro i skåpshödj, så man får fri bänkyta. Vi drömmer också om ettnytt kök ...men det finns ju så många som är fina. Svårt att välja!!

    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  9. Hej, hittade hit via en annan blogg ( var det Vita Villan?) Jag tycker att du har ett jättefint kök och hus. Mycket inspiration.

    Lisa

    SvaraRadera
  10. Tack för gulliga kommentaren!

    Kraaam L-L

    SvaraRadera
  11. Vad fint det blir gumman! Mitt hus är ju 100 år och snett å vint, men charmigt!
    Vill OXÅ va mä å tävla så klart..
    Kramar Annso

    SvaraRadera
  12. Så spännande med ett helt nytt hus som du/ni fått inreda helt själva. Vi skulle gärna göra detsamma men framtiden får väl utvisa vad som händer. Jag misstänker att ni nu har fått tillgång till nya huset. Det ska bli kul att se hur det blir när ni kommit på plats.

    Malin

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails