söndag 22 mars 2009

Underbara Zink!




Godmorgon!
Härom dagen var jag i en ljuvlig liten lantbutik utanför Örebro (Dylta Bruk) som heter Smultrongården. Där inne går man verkligen bara och ler, den är helt fantastisk! De har märken som Green Gate, House Doctor, Madam Stoltz, Sia, Himla, Miljögården etc. Det finns även ett litet fik med hembakat på övervåningen för den som blir fikasugen. Jag fick ialla fall detta vackra zinkhus från Walther & co med mig hem. Såå fint! Klurar på vart det ska stå bara, *hihi*, lyxproblem man har. Köpte även ett gulligt zinkhjärta också som jag visar senare. Det blir garanterat snart fler besök till Smultrongården, jag längtar redan! Njut av veckans sista dag! Kram Sofia

18 kommentarer:

  1. Zinkhusen är SÅ fina! De gör sig så bra var de än står! Vad kul med en sån fin affär!

    Ha en skön dag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Jag köpte mig ett zinkhus innan jul och jag tycker att är så fina. Skulle vilja ha några fler!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag älskar hus! Stora som små. Zinkhusen är riktigt fina. Jag har ett vitt i mitt sovrum som jag tycker mycket om. Jag vill dock ha några zinkfärgade oxå. Tack för tipset om Smultrongården. Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej! De är så fina dessa zinkhus i alla möjliga storlekar. Jag har inget men skulle gärna ha ett fint på altanen i sommar. Verkar vara en härlig butik, Smultrongården.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Det låter som en härlig butik! Ska lägga den på minnet!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också zink, det är ett sådant vackert material. Jag gillar husen och ett sådant finns på önskelistan sedan länge.

    /Nina

    SvaraRadera
  7. Hej på dig!
    Hoppas helgen varit bra, jag måste säga att det var ett väldigt fint hus. När vi är i Örebro nästa gång måste jag åka till Smultrongården. Det verkar vara många fina saker som skulle kunna få följa med hem...
    Vad fina blomhjärtana var. Sådana vill jag försöka göra för jag har sådan ståltråd hemma. Jag köpte en fin ängel i ståltråd i julas på julmarknad i Wadköping. Du har en mysig blogg.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Jätte fint hus, får nog också skaffa mej ett sådant. Zink är snyggt! Hoppas nu också får en bra dag!!!
    Camilla.

    SvaraRadera
  9. Åh låter som en supermysig butik! De är ju så fina de små husen, jag fick ett vitt från tripelhouse(tror det stavas så) när jag fyllde år. Det lyser så fint ur alla små fönster! Ha en härlig söndag Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken mysig lite butik. Tack för tipset! Har jag någon gång vägarna förbi Örebro så blir det absolut ett besök där. Jag är riktigt förtjust i zinkhusen men har fått nöja mig med ett litet. Inte direkt studentvänliga priser.

    Ha en skön söndag.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Åååh, jag älskar de där zinkhusen, man kan aldrig få för många - lyxproblem som sagt! :) Ska bli mysigt att resa och komma iväg ett litet tag. Ladda batterierna. Ha en skön söndag - kram E

    SvaraRadera
  12. Låter som ett stället jag gärna skulle vilja besöka.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  13. Jättefint zinkhus. Jag är själv sugen på att investera i ett men jag vet inte heller riktigt var det skulle stå... Skulle vilja ha det funkisinspirerade :)
    Ha det gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  14. Jag vill också ha ett zinkhus!!!
    Kanske kan hoppa in i den fina butiken, när jag besöker Ikea i Örebro?!

    Kramar L

    SvaraRadera
  15. Hejsan.
    De är ju så fina dessa zinkhus.
    Jag har inget!!!
    Men vill ha!!!
    Du hittar säkert någon plats för det.

    Ha en skön vecka,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  16. Hej Sofia!
    Låter som en jättemysig butik!!
    Ett sånt där zinkhus har jag oxå, just nu står det i matrumsfönstret men jag funderar på att ställa ut det på farstukvisten istället:)

    Ha en bra kommande vecka,
    kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Jag har också hittat en butik med zink..man blir så lycklig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  18. Hej! De små zinkhusen är helt enkelt så fina. Tack för tipset om butiken. Dit får jag ta mig en sväng och titta, vill helst åka på en gång...
    Ha en bra vecka kram Lotta!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just du skriver en liten kommentar, det värmer mitt ♥. Kram Sofia

Related Posts with Thumbnails